FSL coraz bardziej popularny
Daniel Trzaskowski - dyrektor Departamentu Finansowania i Zarządzania Flotą w Volkswagen Bank Polska SA
W Polsce sprzedaje się średnio ok. 300 tys. samochodów. W Niemczech, gdzie populacja liczy dwa razy więcej mieszkańców, średnia sprzedaż pojazdów wynosi 3 mln sztuk. Ta różnica pokazuje, że na naszym lokalnym rynku drzemie jeszcze duży potencjał w zakresie sprzedaży nowych aut.
W ostatnim czasie wśród nabywców nowych pojazdów 55 proc. stanowi zakup przez klientów indywidualnych, a 45 proc. przez firmy. W przybliżeniu 15 proc. zakupu pojazdów przez przedsiębiorców jest finansowanych poprzez wynajem długoterminowy (Full Service Leasing). Udział tego produktu w dojrzałych rynkach zachodnich sięga nawet 50 proc. Dlaczego FSL staje się coraz bardziej popularnym sposobem finansowania floty samochodowej firmy?
Finansowanie
Należy pamiętać przede wszystkim o tym, aby sposób finansowania zakupu floty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta