Dyrektor nie powinien zwlekać
W szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych do 31 marca 2012 r. muszą zostać powołane zespoły, które przeanalizują potrzeby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zaproponują dla nich odpowiednie formy wsparcia
Pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor szkoły niezwłocznie po otrzymaniu orzeczenia lub opinii wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne lub uzyskaniu od nauczyciela, wychowawcy, rodzica informacji o konieczności udzielenia wsparcia.
Jedno posiedzenie dla kilku osób
Pierwszym krokiem jest utworzenie zespołu, którego zadaniem jest planowanie, koordynowanie i ocenianie udzielanej pomocy. Tworzą go stali członkowie oraz ci włączani w jego pracę w zależności od potrzeb. Stałymi członkami zespołu są: nauczyciele prowadzący zajęcia z danym uczniem, specjaliści pracujący z uczniem, wychowawcy grup. Jeśli zatem w danej klasie jest kilku uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (dalej SPE), to wszyscy uczący ich nauczyciele tworzą zespół. Warto też pamiętać, że jeśli dziecko uczęszcza do świetlicy szkolnej, to osobą na co dzień kontaktującą się z nim będzie wychowawca świetlicy.
Pracę zespołu koordynuje osoba wyznaczana przez dyrektora. To ona m.in. organizuje spotkania, przygotowuje dokumenty, przedstawia je dyrektorowi itp. Jeden koordynator może odpowiadać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta