Umowa z partnerami
Budowa i eksploatacja autostrad będzie możliwa również w partnerstwie publiczno-prywatnym
Od opłat za przejazd autostradą są zwolnione pojazdy uprzywilejowane; auta Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i Inspekcji Transportu Drogowego; pojazdy drogowej spółki specjalnego przeznaczenia oraz auta spółki, z którą zawarto umowę o budowę i eksploatację – stanowi uchwalona właśnie przez Sejm ustawa o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym.
Celem noweli jest też zmiana przepisów o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym. Chodzi o to, by były zgodne z unijnym prawem zamówień publicznych. Dziś budowa i eksploatacja autostrady wymaga zawarcia umowy. Do wyboru kontrahenta dochodzi w przetargu. Prawo unijne nie zabrania zaś takich umów w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Tak też będzie po zmianach i u nas.
etap legislacyjny: trafiła do Senatu