Słaby rok dla sklepów
Co trzeci mały sklep spodziewa się w tym roku spadku obrotów. Tylko co dziesiąty liczy na ich wzrost. Ten segment rynku handlowego od kilku lat szybko się kurczy. To złe wiadomości dla hurtowni, które starają się pomóc sklepom
Z badań Szkoły Głównej Handlowej dla sieci Makro Cash & Carry wynika, że właściciele sklepów spożywczych nieco lepiej oceniają swoje wyniki niż rok temu. – „Niemal co drugi uważa, że sytuacja się nie zmieni. Jednak już 30 proc. uważa, że tegoroczne wyniki będą gorsze niż w 2010 r.„ – czytamy w raporcie.
– Sklepów jest w Polsce za dużo, a konkurencja jest coraz mocniejsza, także w małych miastach, gdzie wchodzą duże sieci – ocenia Agnieszka Górnicka, prezes firmy doradczej Inquiry. Dlatego zdaniem 60 proc. właścicieli konieczne jest ograniczenie nadmiernej koncentracji rynku.
Jednak badania przeprowadzono w lutym, czyli zanim na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta