Jak korygować błędne wpisy na rachunku bankowym
W razie zauważonych niezgodności zmian salda konta jego posiadacz jest zobowiązany w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wyciągu zgłosić to bankowi
Tematem licznych nieporozumień między klientami (także przedsiębiorcami) a bankami jest kwestia sposobu dostarczania wyciągów z rachunku, a także sygnalizowanie bankowi stwierdzonych błędów we wpisach na rachunku.
Poznanie uprawnień zarówno instytucji finansowej, jak i jej klienta w tym zakresie wydaje się istotne, zwłaszcza w dobie bankowości elektronicznej, w której większość operacji na rachunkach odbywa się online.
Informacja o zmianie stanu
Zgodnie z art. 728 kodeksu cywilnego bank zobowiązany jest do powiadamiania posiadacza rachunku w sposób określony w umowie o każdej zmianie stanu rachunku bankowego.
Celem wspomnianej regulacji jest umożliwienie klientowi banku kontroli nad prowadzeniem jego rachunku przez instytucję finansową. Dodać należy, że dotyczy to jedynie umów zawartych na czas nieoznaczony, co jest istotne, bo niejednokrotnie, zwłaszcza w przypadku klientów korporacyjnych, banki zawierają umowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta