Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ekologia polityczna

16 września 2011 | Eko+ | Robert Przybylski
Chiński rząd walczy  z zanieczyszczeniem powietrza, dlatego wspiera rozwój elektrycznych aut
źródło: AP
Chiński rząd walczy z zanieczyszczeniem powietrza, dlatego wspiera rozwój elektrycznych aut
Polsko-szwajcarski re-volt  będzie miał konkurencję nie tylko w postaci dwuosobowego elektrycznego renault,  ale także opla, audi  i jednomiejscowego volkswagena
autor zdjęcia: Seweryn Sołtys
źródło: Fotorzepa
Polsko-szwajcarski re-volt będzie miał konkurencję nie tylko w postaci dwuosobowego elektrycznego renault, ale także opla, audi i jednomiejscowego volkswagena
Każdy nowy pojazd koncepcyjny  ma napęd hybrydowy lub elektryczny,  jednak nie należy sądzić, że silnik spalinowy jest skazany na wyginięcie. W 2020 roku wśród nowych aut modele elektryczne będą miały do 3 proc. udziału, przewiduje prezes Volkswagena, Martin Winterkorn
źródło: AFP
Każdy nowy pojazd koncepcyjny ma napęd hybrydowy lub elektryczny, jednak nie należy sądzić, że silnik spalinowy jest skazany na wyginięcie. W 2020 roku wśród nowych aut modele elektryczne będą miały do 3 proc. udziału, przewiduje prezes Volkswagena, Martin Winterkorn
Przygotowane  do produkcji auta hybrydowe  i elektryczne mają być tak trwałe jak wcześniejsze modele. Według producentów akumulatory mają wytrzymać ponad dziesięć lat (fot. M. Bielecki)
źródło: Głos Szczeciński
Przygotowane do produkcji auta hybrydowe i elektryczne mają być tak trwałe jak wcześniejsze modele. Według producentów akumulatory mają wytrzymać ponad dziesięć lat (fot. M. Bielecki)
Komisja Europejska ogłosiła, że do 2050 r. centra dużych miast powinny być dostępne tylko dla pojazdów elektrycznych
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Komisja Europejska ogłosiła, że do 2050 r. centra dużych miast powinny być dostępne tylko dla pojazdów elektrycznych
Wizje aut przyszłości  są atrakcyjne,  ale wszystko wskazuje  na to, że w przyszłości  będziemy jeździli raczej  ekonomicznymi  pudełkami niż  modelami sportowymi
źródło: AFP
Wizje aut przyszłości są atrakcyjne, ale wszystko wskazuje na to, że w przyszłości będziemy jeździli raczej ekonomicznymi pudełkami niż modelami sportowymi

Ekologiczne podatki, normy czystości samochodowych spalin i limity emisji dwutlenku węgla mają nie tylko chronić planetę przed ubocznymi efektami cywilizacji, ale i europejski przemysł motoryzacyjny przed konkurencją

Na otwartym w środę salonie samochodowym we Frankfurcie ważnym tematem są auta elektryczne i hybrydowe. Przedstawiciele Toyoty chwalili się, że sprzedali już ponad 3,3 mln hybryd, z czego milion w ostatnich dwóch latach.

BMW wprowadzi na rynek elektryczne i hybrydowe modele już za rok, podobne plany ma Renault z całą gamą elektrycznych samochodów. Nissan i Mitsubishi już rozpoczęły sprzedaż elektrycznych aut. Niezależnie od pochodzenia każdy koncern wyciąga rękę do rządów po dopłaty – nowe technologie są kosztowne.

Dlaczego zatem wszyscy brną w tym samym kierunku? Każdy tłumaczy działania ekologią – hybrydowe lub elektryczne samochody mają być bardziej przyjazne dla środowiska. Jednak  zasadniczy motyw działań to... kasa. Trwa walka o przetrwanie – nikt nie chciałby podzielić losu Saaba, który ogłosił bankructwo 12 września, tuż przed otwarciem targów.

Zmagania wygra koncern, który lepiej opanuje nowe technologie. Prezes Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA (a także prezes Daimlera) Dieter Zetsche w przemówieniu wygłoszonym niedawno w Brukseli podkreślił, że konkurencyjność na samochodowym rynku jest ściśle powiązana z technicznym zaawansowaniem.

– Nie możemy spocząć na laurach, musimy nieustannie pracować nad nowościami i wprowadzać je do sprzedaży, bo zmusza nas do tego konkurencja z Chin i USA – stwierdził w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9032

Spis treści

Nieruchomości w Trójmieście

Po godzinach

Bajki dla wszystkich dzieci,
Balet w podwodnym pałacu
Baśń na sznurkach
Cavad Xan
Czar dawnych akcji
Czerwony Kapturek
Dla singli, małżeństw i rozwodników
Drive ****
Dużo londyńskich brzmień
Dźwięki komentują świat
Ekran w przestworzach, czyli trzy dni z lotnictwem w Kinotece
El Dupa
Epizody tańca współczesnego i jazzowego
Francuskie rendez-vous
Intymny świat
Jesteś tam? *
Johnny English Reaktywacja
Komeda w Mazowszu
Koreańskie czwartki
Kraina zaczarowanych bębnów
Kreatywni na widowni
Lato z Chłodną 25
Lekcja obywatelstwa
Magiczna opowieść o sile mądrości i dobroci
Młodzi idą po swoje, czyli rap przed snem
Na Krakowskim po radomsku
Noc fil­mów Pe­dra Al­mo­dó­va­ra
Poeta i patomorfolog, czyli prawdziwy rock
Polecam - Agnieszka Rataj
Polecam - Jacek Marczyński
Polecam - Jolanta Gajda-Zadworna
Polecam - Maciej Stempurski
Polecam - Monika Banach
Polecam - Monika Małkowska
Prezenty nie tylko filmowe
Projekt Grechuta
Reebok ZIGTECH Challenge
Rodzinne korepetycje ze sztuki współczesnej
Skóra, w której żyję **
Stare jak świat, czyli gry logiczne Państwa Środka
Szpilman początek
Szybowce dla marzeń
Te­atr w Lo­ka­lu
Uśmiech do końca
W imieniu diabła ****
W poszukiwaniu historii na miejskiej planszy
Warsztaty taneczne: Janusz Subicz
Wizyta za murami
Wstyd Supermana
Wyjątkowo bałamutny dramat
Wędrówka przez wieki
Z inspiracji Milesa
Zagrają: muzyka klasyczna
Zagrają: muzyka popularna
Zakładamy maski
Zrób To Sam
Święto wiedzy i jej entuzjastów
„Stephanie Moles...”
„Wdowy” Teatr Melpo
Zamów abonament