Nie tylko niechciane, również niebezpieczne
Niezamówione wiadomości zaśmiecają skrzynki poczty elektronicznej. Są uciążliwe i groźne. Oprogramowanie antyspamowe jest niezbędne, ale może zatrzymać także legalną kampanię marketingową zorganizowaną przez naszą firmę. Jak do tego nie dopuścić?
Spam to nieoczekiwane, masowo rozsyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej materiały głównie o charakterze reklamowym. Po raz pierwszy pojawił się w połowie lat 90., kiedy z e-poczty korzystała już tak duża liczba użytkowników, że ta forma reklamy stała się opłacalna.
Od tej pory niechciana korespondencja systematycznie zalewa skrzynki pocztowe na całym świecie, przysparzając problemów odbiorcom. Według statystyk firmy Kaspersky Lab z maja 2012 r., stanowiła niemal 74 proc. globalnego ruchu e-mailowego. W Polsce spam stanowi 69 proc. wszystkich wiadomości elektronicznych. Jego ilość rośnie o 300 proc. rocznie.
Brak odpowiednich rozwiązań antyspamowych oznacza ogromne obciążenie firmowych sieci, spowolnienie pracy oraz konieczność czyszczenia skrzynek, co może zajmować od kilku do kilkunastu minut dziennie. Znaczne nagromadzenie spamu może też całkowicie zablokować serwery.
Zapychają skrzynki i są groźne
To jeszcze nie wszystkie problemy związane z niechcianą korespondencją. Spam ma swoją mroczną stronę. Jest nie tylko uciążliwy, może być też bardzo niebezpieczny.
Wielu przestępców wykorzystuje wiadomości-śmieci do zainfekowania komputerów swoich ofiar w celu zdobycia nad nimi kontroli i kradzieży poufnych informacji. Wirusy, robaki i konie trojańskie, niemal każdy rodzaj złośliwego oprogramowania może być rozpowszechniany poprzez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta