Musimy iść na nowe rynki
Aby polska kolej była coraz bardziej efektywna i bezpieczna, decydenci powinni przede wszystkim stawiać na jakość – mówi prezes i większościowy udziałowiec Track Tec
Rz: Track Tec jest największym w Polsce producentem podkładów i rozjazdów kolejowych. Tym samym wasze wyniki w zasadzie zależą wyłącznie od przetargów ogłaszanych przez PKP PLK. Dodatkowo branża budowlana, która jest bezpośrednim odbiorcą waszych wyrobów, boryka się z problemami finansowymi. Jak sobie z tym radzicie?
Jarosław Pawluk: Wszyscy widzimy, jaki jest stan infrastruktury kolejowej w Polsce. Lata niedoinwestowania skutkują obecnie ogromnymi potrzebami remontowymi i to jest właśnie obszar, który w pełni zamierza zagospodarować Track Tec. Aby jednak polska kolej była coraz bardziej efektywna i bezpieczna, decydenci powinni przede wszystkim stawiać na jakość, a nie kierować się kryterium cenowym, bo to donikąd nas nie zaprowadzi. Faktem jest, że rynek boryka się z problemami związanymi z zatorami płatniczymi, sezonowością prac budowlanych czy nierównomiernym rozłożeniem inwestycji kolejowych w czasie, ale nasz przykład pokazuje, że i w takich warunkach można sobie całkiem dobrze radzić.
Czy wśród waszych odbiorców rośnie liczba przedsiębiorstw niewypłacalnych lub nieregulujących w terminie płatności?
Tego typu problemy są bolączką większości firm działających w sektorze kolejowym,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta