Obrót można skorygować bez paragonu
Jeżeli klient chce oddać kupiony towar, a nie ma rachunku fiskalnego, sprzedawca może dokonać korekty sprzedaży i podatku należnego. Zakup i zwrot musi być jednak udokumentowany w sposób prawidłowy i wiarygodny
- Nasza firma prowadzi sieć salonów meblowych. Sprzedaż realizowana jest głównie dla osób prywatnych, w związku z czym ewidencjonujemy ją przy użyciu kasy fiskalnej. W praktyce zdarzają się u nas sytuacje, w których klient zwracał tylko jeden z kilku towarów określonych na paragonie fiskalnym lub zagubił paragon fiskalny, a chce zwrócić towar, co do którego nie mamy wątpliwości, że został u nas wcześniej kupiony.
Czy zwrócenie przez nabywcę oryginału paragonu fiskalnego jest niezbędne do udokumentowania korekty sprzedaży zarejestrowanej na kasie fiskalnej? Czy podatnik może zmniejszyć obrót wraz z VAT należnym z tytułu sprzedaży, jeśli nie dysponuje oryginałem paragonu fiskalnego wydanego klientowi przy transakcji sprzedaży? – pyta czytelniczka.
W przypadku zwrotu towaru, którego sprzedaż została wcześniej zaewidencjonowana za pomocą kasy rejestrującej, pojawia się pytanie, czy odebranie od nabywcy oryginału paragonu fiskalnego jest niezbędne dla udokumentowania przez sprzedawcę korekty obrotu wraz z podatkiem należnym. Kasa rejestrująca jest skonstruowana w taki sposób, by uniemożliwić jakąkolwiek ingerencję w jej pamięć.
Z tego powodu podatnik, w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej za pomocą kasy rejestrującej, nie ma możliwości wystawienia na tę okoliczność korekty paragonu fiskalnego. Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta