W Chinach spada sprzedaż japońskich aut
Chińscy nabywcy odwrócili się we wrześniu od japońskich marek, co zagraża trendowi wzrostowemu japońskiego udziału w tym największym na świecie rynku sprzedaży samochodów, a także prognozom na cały rok
Wszyscy trzej najwięksi japońscy producenci samochodów, Toyota, Nissan i Honda, podali właśnie, że sprzedaż w Chinach mocno spadła po gwałtownych protestach antyjapońskich w tym kraju. Decyzja Tokio, aby odkupić sporne wysepki na Morzu Wschodniochińskim, rozwścieczyła Pekin i wywołała szeroką falę demonstracji oraz bojkot samochodów i innych towarów produkcji japońskiej.
W środę rano japońskie akcje gwałtownie spadały w związku z obawami dotyczącymi sprzedaży japońskich samochodów w Chinach.
Konsekwencje długofalowe
W wyniku napięć politycznych trzej najwięksi japońscy producenci samochodów czasowo zamknęli w minionym miesiącu swoje fabryki w Chinach. Produkcja nie wróciła jeszcze do poziomu sprzed kryzysu.
Chociaż eksperci z branży twierdzą, że spadki te są odzwierciedleniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta