Firmowe zakupy online to kłopot z kosztami
Przedsiębiorca, który chce odliczyć wydatki na towary nabyte przez Internet, powinien przedstawić fakturę lub umowę ze sprzedawcą
Z rosnącej popularności aukcji internetowych korzystają nie tylko zwykli podatnicy, ale i przedsiębiorcy, którzy coraz częściej kupują w ten sposób towary niezbędne w ich działalności. Wielu z nich nie zdaje sobie jednak sprawy, że może to oznaczać problemy z uznaniem danego wydatku za koszt uzyskania przychodu.
Przykładem jest przedsiębiorca, który m.in. handluje używanymi klockami. Kupuje je na aukcjach internetowych w kraju i za granicą, zarówno od firm, jak i od osób fizycznych. Za towary płaci przelewem z konta firmowego. W momencie wygrania aukcji zawiera ze sprzedawcami umowy cywilnoprawne na podstawie regulaminu systemu aukcyjnego. Sprzedawców prosi też o podpisanie umów kupna-sprzedaży, jednak, jak oblicza, nawet połowa odmawia.
Dowód księgowy
W takim przypadku przedsiębiorca musi wywiązać się z umowy aukcyjnej, co oznacza konieczność zakupu danego towaru dla potrzeb...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta