Polskie firmy uwierzyły w sprzedaż przez Internet
Tylko w latach 2009–2011 liczba e-sklepów w Polsce wzrosła z 7,5 tys. do prawie 11 tys.
Tegoroczna Lista 2000 pod jednym względem nie przypomina tych z lat ubiegłych. W tym roku bowiem w zestawieniu odnotowano rekordową liczbę firm internetowych. Dodatkowo w ostatnich 12 miesiącach wiele sieci handlowych uruchomiło specjalne serwisy sprzedaży internetowej. To z jednej strony stanowi wsparcie dla tradycyjnego handlu, z drugiej pokazuje rosnącą rolę Internetu w życiu każdego z nas.
Zaledwie 40 lat wystarczyło, by Internet stał się nie tylko najszybszym i najdoskonalszym sposobem wymiany informacji, lecz przede wszystkim najpopularniejszym kanałem sprzedaży. Fakt dynamicznego rozwoju e-handlu nie powinien dziwić, ponieważ sklepy internetowe oferują nie tylko ogromny wybór produktów, ale także zdecydowanie niższe ceny. Wraz z upływającym czasem zakupy online stały się dużo łatwiejsze i szybsze.
Początkowo Internet pełnił jedynie funkcję komunikacyjną, ale na początku lat 80. w Stanach Zjednoczonych odbyły się pierwsze próby wykorzystania jego potencjału również w handlu. Prawdziwe ożywienie i pojawienie się pierwszych e-sklepów nastąpiło jednak dopiero w roku 1992, głownie dzięki zniesieniu przez amerykański rząd...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta