Często brakuje nam wiary w swoje możliwości
Anna Hejka, managing director Heyka Capital Markets Group (HCM Group)
Rz: Twierdzi pani, że kryzys to szansa dla polskich firm na zaistnienie na światowych rynkach. W jakim sensie?
Anna Hejka: To szansa dla każdej firmy wchodzącej na rynek, bo w czasie kryzysu nawet duże firmy szukają bardziej elastycznych dostawców, tańszych usług, wydajniejszych produktów... Jednocześnie w kryzysie firmy uczą się pilnować marż i płynności, a to jest warunkiem sine qua non każdego sukcesu komercyjnego. Nie przypadkiem takie firmy jak Microsoft, Apple, Google, CNN czy Disney powstały w czasie poważnego kryzysu lub tuż po nim.
To szansa tylko dla innowacyjnych firm czy dla wszystkich?
Żadna firma nie powinna zmarnować dobrego kryzysu. Jednak tylko te, które tworzą przewagi konkurencyjne dzięki innowacji produktowej czy procesowej i trwałe bariery wejścia dla konkurentów (również w postaci substytutów), są w stanie przetrwać i zdobyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta