Więcej wiary w nowe technologie
Polskie firmy muszą postawić na Internet, aby wydobyć nasz kraj z innowacyjnego ogona
Rezerwa wobec nowych technologii to znacząca przywara polskich przedsiębiorców. A przecież bez tego nie rozwija się innowacyjność, czyli jedyny sposób na konkurencyjność w biznesie.
Właśnie teraz, kiedy Europa walczy z kryzysem większym niż ten, który dotknął nasz kraj, jest najlepszy moment na to, by inwestować w nowe technologie – twierdzą zgodnie Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz firma demosEUROPA, autorzy raportów o stanie polskiej i światowej przedsiębiorczości, które ukazały się w ostatnich tygodniach.
– Polscy przedsiębiorcy na tle Europy wypadają mało innowacyjnie: zaledwie 20 proc. z nich deklaruje, że ich firma jest innowacyjna – twierdzi Paulina Zadura-Lichota, dyrektor Departamentu Rozwoju i Przedsiębiorczości w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. – W krajach, do których chcielibyśmy się zbliżyć, np. w Niemczech, jest 80 proc. innowacyjnych firm.
W ubiegłorocznym zestawieniu Summary Innovation Index, przygotowywanym przez Komisję Europejską, Polska znalazła się na dalekim 23. miejscu wśród 27 krajów UE. Ranking ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta