Jakie obowiązki informacyjne
Na stronie sklepu internetowego muszą znaleźć się dane, które umożliwiają zidentyfikowanie sprzedawcy
Oprócz aspektów technicznych związanych z zakładaniem sklepu internetowego przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z ciążących na nim obowiązków prawnych. W pierwszej kolejności wiążą się one z koniecznością udzielania wyczerpujących informacji na temat samego przedsiębiorcy.
Na stronie sklepu internetowego muszą znaleźć się dane, które umożliwiają zidentyfikowanie sprzedawcy: imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwa lub firma oraz siedziba i adres.
Ponadto na stronie sklepu ma znajdować się informacja o organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także o numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany.
Poza tym konsument powinien mieć możliwość szybkiego skontaktowania się ze sprzedawcą zarówno za pośrednictwem poczty elektronicznej, jak i drogą telefoniczną. Dane identyfikujące przedsiębiorcę powinny być udostępnione konsumentowi w taki sposób, aby mógł zapoznać się z nimi przed zawarciem umowy.
>Obowiązki informacyjne sprzedawcy internetowego
Konsument kupujący w sklepie internetowym powinien być poinformowany przed zawarciem umowy o:
- imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta