TV z sieci coraz mocniejsza
Już 20 proc. użytkowników sieci w USA traktuje serwisy wideo jako zamiennik dla płatnej telewizji
Tak wynika z najnowszych badań ABI Research. Do 2017 roku nasycenie płatną telewizją w USA będzie co roku malało o 0,5 proc. Według prognoz firmy ta tendencja będzie się pogłębiać, nawet gdy poprawi się kondycja światowej gospodarki. Płatna telewizja doczeka się skuteczniejszej niż dzisiaj konkurencji – choćby w postaci lepszych treściowo serwisów OTT (od ang. over-the-top, niezależne serwisy z wideo w sieci).
Gdyby internauci zgodnie z deklaracjami rzeczywiście zaczęli wybierać wideo z sieci zamiast od tradycyjnych operatorów, strata tych ostatnich z tego powodu sięgnęłaby 16,8 mld dol. – wynika z raportu.
Ratunek w serwisach
Żeby przeciwdziałać temu zjawisku, operatorzy powinni tworzyć własne usługi wykorzystujące mechanizm działania serwisów OTT – twierdzą eksperci. – To będzie miało kluczowe znaczenie, ale wprowadzanie takich rozwiązań wymaga dobrego rozeznania obecnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta