Dziesięć dni na decyzję klienta
Podstawową zasadą rządzącą handlem w internecie jest to, że zakupiony za pośrednictwem sieci towar można zwrócić do e-sklepu bez podania jakiejkolwiek przyczyny
Klient ma na to 10 dni, od daty odebrania przesyłki. Jest to rozwiązanie niekorzystne dla przedsiębiorców. Ma jednak na celu ochronę interesów konsumentów, którzy decydując się na konkretny produkt, nie mogą go obejrzeć, dotknąć, przymierzyć ani sprawdzić, czy posiada wszystkie zagwarantowane przez sprzedawcę funkcje.
W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
imię i nazwisko kupującego miejscowość, data
adres korespondencyjny kupującego
nazwa sprzedającego
adres sprzedającego
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta