Reklama ma swoje granice
Sukces internetowego biznesu jest uzależniony nie tylko od jakości i ceny oferowanych towarów, ale także skutecznej reklamy
Promowanie towarów w internecie musi odbywać się z poszanowaniem prawa konsumenckiego i respektować ograniczenia co do formy i treści. Reklama sklepu internetowego nie może wprowadzać w błąd, być uciążliwa i przedstawiać towarów w sposób niezgodny ze stanem rzeczywistym. Poza tym nie może również naruszać dobrych obyczajów i godności człowieka poprzez odnoszenie się do religii, treści rasistowskich czy utartych stereotypów.
Internet pozwala na reklamowanie towarów oferowanych w wirtualnych sklepach na wiele sposobów. Najbardziej użytecznym sposobem jest pozycjonowanie strony www. Polega ono na usytuowaniu danego serwisu na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych. Przykładowo, gdy dana osoba wpisze hasło: „sklep z militariami", dobrze uplasowana strona sklepu wyświetli się jako jedna z pierwszych w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie strony internetowej można zlecić specjalistycznej firmie, która już za kilkaset złotych może sprawić, że nowootwarty sklep znajdzie się w pierwszej dziesiątce firm oferujących podobne produkty czy usługi. Jednorazowe wypromowanie sklepu w wynikach wyszukiwania może wiązać się z krótkotrwałymi efektami, bo po pewnym czasie konkurencyjne sklepy zaczną wypierać go ze strategicznych pozycji. Wykupienie usługi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta