Polacy polubili zakupy w outletach
Ten rok przyniósł rekord otwarć centrów wyprzedażowych. Do walki o wciąż rosnący rynek ruszył także Antoni Ptak, potentat handlu hurtowego
W tym roku otwarte zostały centra wyprzedażowe o powierzchni aż 34 tys. mkw. Odkąd tego typu inwestycje rozpoczęły się w Polsce, to najlepszy wynik. Nie ma w tym przypadku – konsumenci systematycznie ograniczają wydatki, zwłaszcza jeśli chodzi o odzież i obuwie, co dodatkowo skłania ich do wyboru tego typu sklepów.
W outletach można kupić co prawda głównie ubrania ze starszych kolekcji – pozostałe po wyprzedażach czy próbne serie – jednak są minimum o 30 proc., a nawet do 70 proc. tańsze niż w sklepach tych samych firm w centrach handlowych.
Jednak nie tylko są to rzeczy sprzed kilku lat – dzisiaj większość firm odzieżowych wprowadza w jednym sezonie po co najmniej kilka kolekcji, dlatego aby zrobić miejsce na nowe produkty, te starsze trzeba gdzieś wycofać. Dlatego potencjał dla rynku wciąż jest duży.
Nowe inwestycje
Choć według prognoz firmy doradczej Cushman & Wakefield już ogłoszone plany zakładają uruchomienie w przyszłym roku obiektów o powierzchni 19,7 tys. mkw., to nie ma mowy o końcu rozwoju rynku. Spore inwestycje w tym segmencie zapowiada bowiem Antoni Ptak, potentat handlu hurtowego, który przeprowadził już znaczące inwestycje pod Łodzią. Niedawno uruchomiony Ptak Outlet kosztował...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta