Jak przygotować umowę sponsorską
Korzyści o charakterze niemajątkowym, takie jak chociażby upowszechnienie nazwy lub znaku towarowego sponsora na rynku lub zwiększenie jego renomy społecznej, są trudne do oszacowania. Warto jednak pamiętać, że często rozpoznawalność marki jest wyznacznikiem sukcesu gospodarczego przedsiębiorcy.
Poszukiwanie nowych sposobów promocji stało się w ostatnich czasach dla wielu przedsiębiorców koniecznością. Tradycyjna reklama już nie wystarczy. Sponsorowanie różnego rodzaju przedsięwzięć jest już na porządku dziennym i nikogo nie dziwi.
Sponsoring zyskał popularność dzięki obopólnym korzyściom, które ze sobą niesie. Stał się skuteczną formą kreowania wizerunku i metodą promocji, której celem jest dotarcie do określonej grupy odbiorców i wsparcie wizerunku firmy, np. poprzez wzrost prestiżu, zyskanie popularności, a w efekcie w przyszłości zwiększenie zysków.
Efekty marketingowe najczęściej nie są natychmiastowe, lecz rozłożone w czasie. Jest to przemyślane zjawisko polegające na finansowaniu przez sponsora określonego eventu, przedsięwzięcia, wydarzenia w zamian za świadczenie wzajemne podmiotu sponsorowanego, czego efektem jest osiągnięcie określonych celów marketingowych i promocyjnych w długofalowej perspektywie.
Co jest istotą umowy
O tym, co jest istotą sponsoringu, wypowiedział się m.in. Sąd Apelacyjny w Warszawie w wyroku z 19 kwietnia 2004 r. w sprawie VI ACa 709/03, uznając, że umowa sponsoringu przewiduje m.in. zobowiązanie się sponsora do finansowania lub współfinansowania działalności zamierzonej lub realizowanej już przez sponsorowanego, natomiast sponsorowany zobowiązuje się do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta