Program lojalnościowy nie zawsze tworzy przychód
Gdy firma daje własnym pracownikom preferencje cenowe towarów czy usług, nie musi to dla nich oznaczać dodatkowego podatku.
Co do zasady, upusty udzielone kontrahentowi przez sprzedającego bądź dostawcę usług nie stanowią dla niego nieodpłatnego świadczenia. Obniżka ceny dla klientów, niezależnie od tego, czy są to już stali kontrahenci, czy też osoby, które dopiero dzięki programowi rabatów mają się związać z firmą, uznawana jest za realizację zasady swobody umów. Nie powoduje zatem konieczności rozpoznania przychodu do opodatkowania.
Jednak w przypadku, gdy programem lojalnościowym są objęci pracownicy, pojawiają się wątpliwości, czy zgodnie z przepisem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta