Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pracownik musi rozumieć powód zwolnienia

12 czerwca 2013 | Dobra Firma
Robert Stępień
źródło: Rzeczpospolita
Robert Stępień

Przyczyna rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia ma być zrozumiała dla podwładnego. Analizując jej skonkretyzowanie należy badać, czy pracownik rozumiał (lub przynajmniej powinien rozumieć) stawiane mu zarzuty, a nie ograniczać się do literalnego brzmienia powodu wskazanego w oświadczeniu pracodawcy.

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 19 lipca 2012 r. (II PK 312/11).

Stan faktyczny

Pracodawca rozwiązał z pracownikami umowy o pracę bez wypowiedzenia. Jako przyczynę wskazano podjęcie działalności o charakterze konkurencyjnym względem pracodawcy oraz utratę zaufania. Wskazano także, że zachowanie podwładnych przekłada się na wymierne straty finansowe w działaniach prowadzonych przez firmę. Zwolnieni odwołali się od rozwiązania umowy, wnosząc o przywrócenie do pracy.

Rozstrzygnięcie

Zdaniem sądu rejonowego, przyczyny rozwiązania stosunku pracy były za mało konkretne i zbyt ogólne....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9559

Wydanie: 9559

Spis treści
Zamów abonament