Wojna prowizyjna wpłynie na wyniki
Agenci mogą liczyć na wynagrodzenie sięgające nawet ponad dwudziestu procent ceny sprzedawanej polisy motoryzacyjnej.
To, co dobre dla agentów, już takie nie jest dla ubezpieczycieli. W połączeniu z wojną cenową wojna prowizyjna może się bardzo negatywnie odbić na rynku.
Po pierwszym kwartale 2013 r. składka z ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC łącznie spadła o kilka procent wobec ubiegłego roku, przy jednoczesnym wzroście liczby zawartych umów ubezpieczenia. To efekt spadku średniej ceny polisy, ponieważ zaostrza się konkurencja o klienta. Ale ubezpieczyciele równie intensywnie walczą o przychylność agentów sprzedających polisy.
– W ubezpieczeniach OC prowizje dochodzą do niewyobrażalnych kilka lat temu poziomów 22–24 proc. Dodając do tego rosnące kwoty odszkodowań, widzę tu potencjalny problem, ponieważ składka nie jest z gumy, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta