Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak dobrze wynająć lokal na biuro

26 czerwca 2013 | Prawo i praktyka | Renata Krupa-Dąbrowska

Znalezienie przez przedsiębiorcę odpowiedniej nieruchomości to połowa sukcesu. Trzeba zadbać jeszcze o korzystne zasady jej najmu, co pozwoli uniknąć w przyszłości niepotrzebnych kłopotów

Osoby, które planują rozpoczęcie działalności gospodarczej, przede wszystkim zwracają uwagę na dobrą lokalizację i przystępny czynsz. Tymczasem diabeł tkwi w szczegółach. Trzeba więc zadbać o treść umowy. Procentuje to na przyszłość. W razie bowiem sporów łatwiej można się obronić.

Co więc powinna zawierać umowa najmu biura? Przede wszystkim postanowienia dotyczące:

- czynszu,

- czasu jej trwania oraz

- nakładów ponoszonych w trakcie adaptacji lokalu do swoich potrzeb.

Czas i forma

Umowę najmu koniecznie trzeba sporządzić na piśmie. Zawiera się ją na czas oznaczony lub nieoznaczony, przy czym umowę dłuższą niż na 10 lat traktuje się jak zawartą na czas nieoznaczony, a jeżeli najem został zawarty między przedsiębiorcami to po 30 latach.

Z rozwiązaniem umów na czas nieoznaczony nie ma większych kłopotów. Trzeba tylko przestrzegać terminów. W pierwszej kolejności te, które wynikają z umowy najmu, w drugiej – z kodeksu cywilnego (k.c.).

Wynoszą one: trzy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9571

Wydanie: 9571

Spis treści
Zamów abonament