Banki łowią klientów na chybił trafił
Lepsze kierowanie produktów finansowych zwiększy zaufanie i lojalność.
Dlaczego decydujemy się na zakup karty kredytowej? Banki rzadko to wiedzą, a że intuicyjnie zakładają, iż wynika to ze wzrostu dochodów, często błędnie kierują swoją ofertę.
Jak wynika z badania „Customer Journey. Analiza ścieżek zakupowych klientów banków w Polsce" przeprowadzonego przez Deloitte, często na kartę kredytową decydują się ci, których zarobki zmniejszyły się, a nawet osoby, które zasiliły szeregi bezrobotnych.
Jak pokazuje badanie, w przypadku decyzji o zakupie karty kredytowej przesłanki bywają bardzo zaskakujące i raczej rzadko identyfikowane przez bankowców. Na kartę kredytową zdecydowało się 41 proc. osób, które zaczynały studia, i 40 proc. tych, którzy właśnie wyjeżdżali do pracy za granicą. Wbrew pozorom to wcale nie rosnący poziom zamożności wpływał na decyzję o staniu się posiadaczem karty. „Plastik" był ratunkiem dla 36 proc. ludzi, którym spadały dochody, i dla prawie jednej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta