W jaki sposób ująć zwrot towaru w wyniku reklamacji klienta
Przedsiębiorcy mogą dokonywać zapisów w księdze na koniec każdego miesiąca – na podstawie danych, które wynikają z raportów dobowych lub miesięcznych skorygowanych o kwoty mające wpływ na wysokość przychodu
- Prowadzę sklep. Zdarza się, że w wyniku reklamacji przyjmuję zwrot towaru. W jaki sposób należy udokumentować taką operację i jak powinna być ona ujęta w księdze przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.
Zasady ewidencjonowania przychodów dokumentowanych paragonami fiskalnymi są uregulowane w § 20 ust. 1 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (DzU nr 152, poz. 1475 ze zm. – dalej rozporządzenie).
Zgodnie z ust. 1 tego przepisu podatnicy, którzy ewidencjonują obrót przy zastosowaniu kas rejestrujących, dokonują zapisów w księdze na podstawie danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta