Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firma w domu – jak rozliczyć koszty

03 września 2013 | Dobra Firma | Marek Piotrowski
Do kosztów nie można zaliczyć wydatków związanych  z użytkowaniem części wspólnych lokalu
źródło: Rzeczpospolita
Do kosztów nie można zaliczyć wydatków związanych z użytkowaniem części wspólnych lokalu

Z biurem w domu wiążą się wydatki na prąd, wodę, ogrzewanie, czy gaz. Można je zaliczyć do kosztów podatkowych prowadzonej firmy. Przychody pomniejsza się wtedy o taką ich część, która odpowiada powierzchni wykorzystywanej dla celów działalności gospodarczej

Rejestracja firmy we własnym mieszkaniu oznacza brak kosztów wynajmu i utrzymania odrębnego lokalu dla potrzeb tej działalności. To oczywiste profity. Jednak takie rozwiązanie wiąże się z dylematem w zakresie możliwości i sposobu zaliczania w ciężar kosztów podatkowych części opłat za media przypadających na potrzeby firmy.

Niewątpliwie bowiem w przypadku firmy prowadzonej w domu część wydatków o charakterze eksploatacyjnym (np. energia elektryczna, C.O., czynsz, gaz) jest przeznaczana dla celów prowadzonej działalności. Istnieje zatem wymagany związek pomiędzy poniesieniem tych wydatków a osiąganymi z tytułu tej działalności przychodami, wynikający z art. 22 ustawy o PIT....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9629

Wydanie: 9629

Spis treści
Zamów abonament