Operatorzy ułatwią życie niepełnosprawnym klientom
Niewidomy będzie mógł zażądać od firmy telekomunikacyjnej umowy, wykazu połączeń czy faktury za usługi sporządzonych alfabetem Braille'a.
Dodatkowe wydatki czekają firmy telekomunikacyjne. W swoich punktach obsługi klientów będą musieli utworzyć stanowiska przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Wprowadzenie takich wymagań proponuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, które przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.
W każdej swojej placówce operatorzy ustawią zatem komputer, który ma umożliwić osobie z upośledzeniem słuchu czy wzroku porozumienie się z pracownikiem firmy. Sprzęt ten zostanie podłączony do Internetu i wyposażony w kamerkę oraz mikrofon. Za jego pomocą niepełnosprawny skorzysta w czasie rzeczywistym z pomocy tłumacza języka migowego.
– Ciekaw jestem, jak te...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta