Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Operatorzy ułatwią życie niepełnosprawnym klientom

03 września 2013 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Niewidomy będzie mógł zażądać od firmy telekomunikacyjnej umowy, wykazu połączeń czy faktury za usługi sporządzonych alfabetem Braille'a.

Dodatkowe wydatki czekają firmy telekomunikacyjne. W swoich punktach obsługi klientów będą musieli utworzyć stanowiska przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Wprowadzenie takich wymagań proponuje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, które przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.

W każdej swojej placówce operatorzy ustawią zatem komputer, który ma umożliwić osobie z upośledzeniem słuchu czy wzroku porozumienie się z pracownikiem firmy. Sprzęt ten zostanie podłączony do Internetu i wyposażony w kamerkę oraz mikrofon. Za jego pomocą niepełnosprawny  skorzysta  w czasie rzeczywistym z pomocy tłumacza języka migowego.

– Ciekaw jestem, jak te...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9629

Wydanie: 9629

Spis treści
Zamów abonament