Szef ma 14 dni na sporządzenie karty wypadku pracownika
Czas ten liczy się od zawiadomienia o zdarzeniu, któremu pracownik uległ w drodze do lub z pracy. Jeśli jednak są trudności w ustaleniu okoliczności nieszczęścia, to termin ten wolno wydłużyć
Ubezpieczony pracownik, który uległ wypadkowi w drodze do pracy lub z niej, musi niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o zdarzeniu. Gdyby jednak szybkie poinformowanie uniemożliwiał mu np. pobyt w szpital, robi to, gdy ustaną te przeszkody.
Jaka droga
Zgodnie z art. 57b ust. 1 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekt jedn. DzU z 2009 r. nr 153, poz. 1227 ze zm.) wypadkiem w drodze do pracy lub z niej jest nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego. Pod warunkiem, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta