Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szef ma 14 dni na sporządzenie karty wypadku pracownika

03 września 2013 | Prawo i praktyka | Anna Ryl

Czas ten liczy się od zawiadomienia o zdarzeniu, któremu pracownik uległ w drodze do lub z pracy. Jeśli jednak są trudności w ustaleniu okoliczności nieszczęścia, to termin ten wolno wydłużyć

Ubezpieczony pracownik, który uległ wypadkowi w drodze do pracy lub z niej, musi niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o zdarzeniu. Gdyby jednak szybkie poinformowanie uniemożliwiał mu np. pobyt w szpital, robi to, gdy ustaną te przeszkody.

Jaka droga

Zgodnie z art. 57b ust. 1 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekt jedn. DzU z 2009 r. nr 153, poz. 1227 ze zm.) wypadkiem w drodze do pracy lub z niej jest nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego. Pod warunkiem, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9629

Wydanie: 9629

Spis treści
Zamów abonament