Luksus w Polsce jednak sprzedaje się wolniej
Handel | Choć rynek nieco spowolnił, to sprzedaż nadal rośnie – najszybciej akcesoriów, walizek oraz cygar z najwyższej półki.
piotr mazurkiewicz
Bez względu na kryzysowe zawirowania i spowolnienie rozwoju gospodarczego nasz rynek towarów luksusowych powoli, ale systematycznie rośnie. Według danych z raportu Passport Luxury Global firmy Euromonitor International, do których dotarła „Rz", wynika, że w tym roku wydatki na towary konsumpcyjne z najwyższej półki mają wzrosnąć o 2,7 proc., do 3,7 mld zł. Dynamika nadal nie jest imponująca, a według prognoz w przyszłym roku rynek ma zyskać 3 proc., do 3,8 mld zł.
– Poza rosnącym zainteresowaniem Polaków takim asortymentem warto zwrócić uwagę na wysoki popyt ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta