Na Śląsku zyskał transport i firmy
W regionie przebudowano 213 km dróg i wybudowano 22 km nowych. Dofinansowano też 1372 firm.
Sztandarowe projekty drogowe sfinansowane z pieniędzy regionalnego programu operacyjnego Śląska na lata 2007–2013 to „Budowa odcinka trasy N-S od ul. 1-go Maja do Drogowej Trasy Średnicowej w Rudzie Śląskiej wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1-go Maja", na którą to pieniądze (36,3 mln zł przy wartości projektu 42,7 mln zł) otrzymało miasto Ruda Śląska oraz „Budowa Drogi Głównej Południowej na odcinku od DW 933 – ul. Pszczyńskiej w Jastrzębiu-Zdroju do węzła autostrady A 1 w Mszanie – ETAP I" (beneficjentem jest miasto Jastrzębie-Zdrój).
Pierwsza z tych inwestycji zakończyła się w sierpniu ubiegłego roku. Polegała na budowie trasy N-S na terenie Rudy Śląskiej na odcinku od ul. 1-go Maja do Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ) wraz z budową dwupoziomowego węzła z ul. 1-go Maja w ciągu drogi wojewódzkiej nr 925. W ramach projektu wybudowano prawie kilometr trasy N-S oraz przebudowano 800 m drogi wojewódzkiej. Nowe odcinki odciążyły skrzyżowania ulic: Zabrzańskiej i 1 Maja. Udostępniono też bezkolizyjne połączenie drogi wojewódzkiej 925 z DTŚ-ką.
Co ciekawe, wzdłuż tego fragmentu trasy powstało już centrum dystrybucyjne polskiej filii dużej zagranicznej firmy. Patrząc od strony użytkowników drogi, poprawie uległa płynność ruchu. Wzrosło też bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Docelowo, trasa N-S połączy bezkolizyjnie autostradę A4 z drugą co do ważności w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta