Wielki traktat moralny
„Milczenie o Hiobie" Piotra Cieplaka, spektakl o Bogu, wierze i współczesnej sztuce, to wydarzenie.
Na pytanie, kim jest Piotr Cieplak, są co najmniej dwie odpowiedzi. Dla jednych jest reżyserem, który ustąpił miejsca Grzegorzowi Jarzynie w Rozmaitościach. Dla drugich – współtwórcą Rozmaitości, który odszedł i pozostał twórcą niezależnym. Czerpiącym z chrześcijaństwa i opowiadającym w fascynujący sposób teatralną bajkę o człowieku. Obie odpowiedzi są niepełne. Cieplak nie mieści się w żadnych ramach, przekonuje o tym premiera w Narodowym.
Bileterki kierują nas na dużą scenę, gdzie ustawiono widownię i zaaranżowano przestrzeń gry, jakby wystawiano „Tęczową Trybunę 2012" Strzępki/Demirskiego. Ale można się też poczuć jak u Warlikowskiego albo w teatralnych bebechach świata Lupy. Na scenie stoją plastikowe stoliki, niczym na próbie, i niedbale porzucone butelki.
Jest estetycznie, transparentnie, trendy. Wtedy przykrywa wszystko swoją obecnością Cezary Kosiński. Rozsiadł się w menedżerskim fotelu i rządzi: zagrał jedną z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta