PERN zmienia strategię. Będzie zarabiać więcej
Marcin Moskalewicz | Planowany terminal w Gdańsku i tereny Siarkopolu mogą stać się częścią projektu petrochemicznego Azotów, Lotosu i PIR-u, mówi szef PERN.
Rz: Terminal w Gdańsku znalazł się na unijnej krótkiej liście projektów, będących przedmiotem tzw. wspólnego zainteresowania, które mogą liczyć w sumie na 5,8 mld euro dofinansowania. Kiedy ruszacie z budową?
Marcin Moskalewicz: Na liście znalazła się część naszej gdańskiej inwestycji, związana z przeładunkiem i magazynowaniem ropy naftowej, którą będziemy realizować w pierwszej kolejności. Potem przyjdzie kolej na część paliwowo-chemiczną. W efekcie powstanie pierwszy terminal w naszym kraju, który wypełni lukę na polskim wybrzeżu i zagwarantuje bezpieczeństwo dostaw surowca do naszych rafinerii. W państwach bałtyckich takie obiekty funkcjonują już od dawna. Liczymy, że w I kwartale przyszłego roku uzyskamy pozwolenie budowlane. Główny realizator inwestycji złożył już stosowne dokumenty w tej sprawie. Prace ruszą zgodnie z planem wczesną wiosną przyszłego roku i zakończą się pod koniec 2015 roku.
Terminal naftowy wypełni lukę na polskim wybrzeżu i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta