Jak przekuć w czyny poryw serca pracowników
Zarządzanie | Trzeba dobrze dopasować program do zainteresowań, doświadczeń uczestników– to jedna z zasad udanego wolontariatu pracowniczego.
Anita Błaszczak
Pozornie wydaje się to łatwe – wystarczy wybrać jakiś ważki społecznie cel (najlepiej jakiś rodzaj pomocy dla dzieci) i skrzyknąć pracowników. Co jednak zrobić, by nie było to tylko jednorazowe przedsięwzięcie, ale w miarę regularne, a najlepiej systematyczne działanie?
Marta Walkowska-Lipko, koordynator programu Wolontariat Pracowniczy w Stowarzyszeniu Centrum Wolontariatu, i Katarzyna Lorecka, kierownik ds. odpowiedzialności społecznej w Microsoft Polska oraz autorka książki „Wolontariat pracowniczy w praktyce", zwracają uwagę na zasady, które mogą ułatwić wdrożenia oraz rozwój firmowych programów pomocowych. Poniżej kilka rad na podstawie ich opinii:
1.
Diagnoza chęci i oczekiwań pracowników
Wprowadzenie programu wolontariatu pracowniczego w Microsoft Polska poprzedziło kompleksowe badanie opinii i oczekiwań pracowników. Zdaniem Katarzyny Loreckiej takie badanie pomaga sprawdzić, czy ludzie chcą się angażować w akcje pomocowe oraz kogo i jak są gotowi wspierać. – Na tej podstawie można...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta