Ludzka pomoc pod logo firmy
badanie | Już sześć na 100 dużych spółek realizuje program wolontariatu. To trzykrotnie więcej niż przed pięcioma laty.
Anita Błaszczak
Lista znanych firm, które mogą się pochwalić nie tylko filantropią, ale też działaniami społecznymi swych pracowników, rośnie z roku na rok. Wśród nich dominują spółki globalnych korporacji, jak np. Citi Handlowy, Provident, Danone Capgemini, Microsoft, Orange czy PTC, ale z każdym rokiem przybywa w tej grupie również przedsiębiorstw z krajowym kapitałem.
W firmowy program wolontariatu od kilku lat mogą się już angażować np. pracownicy PZU, Enei, a w przyszłym roku dołączy do tego grona KGHM.
Bariera PRL
Rosnącą popularność wolontariatu pracowniczego potwierdzają też statystyki. Opublikowany tej jesieni raport z II Ogólnopolskich Badań Wolontariatu Pracowniczego wykazał, że mimo kryzysu, rośnie on w siłę. Widać to wyraźnie w największych spółkach, tych z Listy 500 i Top 2000 „Rzeczpospolitej", bo to na nich opierały się badania przeprowadzone w 2012 roku na zlecenie Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu i obejmujące 201 firm.
Według raportu już ok. 5–7 proc. dużych przedsiębiorstw w Polsce realizuje własne programy wolontariatu. To trzykrotnie więcej w porównaniu z pierwszą edycją badania, w 2008 r., gdy takie projekty miało ledwie 2 procent ankietowanych. Przybyło też chętnych do wdrożenia takiego programu wśród firm, które go nie mają – prawie co piąta z nich stwierdziła,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta