Bez innowacji nie ma globalnej ekspansji
Można zarobić na eksporcie praktycznie wszystkiego. Ale prawdziwą śmietankę – finansową i prestiżową – spijają najwięksi innowatorzy.
anna Cieślak-wróblewska
Większość towarów i usług eksportowanych przez polskie firmy, choć skutecznie podbija zagraniczne rynki, nie jest szczególnie zaawansowana technologicznie. Aby firma odniosła prawdziwy, globalny sukces, innowacje są nieodzowne. – Bez innowacji nie ma globalnej ekspansji – mówi prof. Krzysztof Rybiński, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Zespół ekspertów tej uczelni przeprowadził badania na temat kluczowych czynników skutecznej ekspansji międzynarodowej. Jednym z nich jest właśnie innowacyjność.
– Można eksportować wszystko. I ziemniaki, i węgiel, i rakiety kosmiczne. Tylko że na produktach zaawansowanych technologicznie ma się zysk rzędu 30–50 proc., a na ziemniakach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta