Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez innowacji nie ma globalnej ekspansji

03 lutego 2014 | Dobra Firma
Nowe technologie częściej importujemy niż eksportujemy
źródło: Rzeczpospolita
Nowe technologie częściej importujemy niż eksportujemy

Można zarobić na eksporcie praktycznie wszystkiego. Ale prawdziwą śmietankę – finansową i prestiżową – spijają najwięksi innowatorzy.

anna Cieślak-wróblewska

Większość towarów i usług eksportowanych przez polskie firmy, choć skutecznie podbija zagraniczne rynki, nie jest szczególnie zaawansowana technologicznie. Aby firma odniosła prawdziwy, globalny sukces, innowacje są nieodzowne. – Bez innowacji nie ma globalnej ekspansji – mówi prof. Krzysztof Rybiński, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Zespół ekspertów tej uczelni przeprowadził badania na temat kluczowych czynników skutecznej ekspansji międzynarodowej. Jednym z nich jest właśnie innowacyjność.

– Można eksportować wszystko. I ziemniaki, i węgiel, i rakiety kosmiczne. Tylko że na produktach zaawansowanych technologicznie ma się zysk rzędu 30–50 proc., a na ziemniakach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9754

Wydanie: 9754

Spis treści
Zamów abonament