Lotnicze zyski
Dla europejskich linii lotniczych to ma być najlepszy rok od wybuchu kryzysu finansowego. Niektóre z nich wykorzystują kłopoty LOT.
Danuta Walewska
W komfortowej sytuacji są linie lotnicze, które mają rozbudowaną siatkę połączeń do Azji oraz dochodowe połączenia atlantyckie. Znacznie mniejszy udział zysku w prognozowanym przez IATA w 2014 r. na 3,2 mld dol. będą mieli mniejsi przewoźnicy. Z dokumentów udostępnionych przez Komisję Europejską wynika, że np. LOT zanotuje 5–6,5 mln dol. na minusie.
– W Europie mamy dzisiaj 500 linii lotniczych, można samemu sobie odpowiedzieć na pytanie, czy wszystkie z nich przetrwają – mówi Ulrich Schulte-Strathaus, były szef Europejskiego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (AEA), dzisiaj konsultant. – W kolejce po pomoc publiczną czeka 70 podmiotów branży lotniczej, w tym kilkunastu przewoźników....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta