Nie należy sztucznie rozdzielać poszczególnych czynności
Usługa marketingowa polegająca na organizacji i obsłudze programu lojalnościowego, w ramach której dochodzi do nieodpłatnego przekazania nagród dla uczestników programu po uzyskaniu przez nich odpowiedniej liczby punktów uprawniającej do ich odebrania, jest usługą kompleksową na gruncie ustawy o VAT.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 23 stycznia 2014 r. (I SA/Po 572/13).
Spółka świadczy dla kontrahentów usługi polegające na organizacji i obsłudze programów lojalnościowych. Uczestnicy programu otrzymują punkty za zakupy dokonywane w punktach sprzedaży kontrahenta, których odpowiednia liczba uprawnia do odebrania nabytych wcześniej przez spółkę nagród rzeczowych. Na podstawie uzyskanych punktów firma nieodpłatnie przekazuje te nagrody uczestnikom, a ponadto świadczy wiele czynności związanych z obsługą programu lojalnościowego.
Spółka zwróciła się z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej, w którym spytała, czy dla celów VAT opisaną powyżej usługę należy uznać za jedno świadczenie i w konsekwencji zastosować do całości tego świadczenia jedną stawkę VAT. Zdaniem spółki wskazana usługa jest usługą kompleksową, a wydanie nagród następuje w ramach jej świadczenia i nie stanowi odrębnej czynności podlegającej opodatkowaniu. Spółka powołała się na orzecznictwo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta