Znana marka pomaga w biznesie
Sieci franczyzowe radzą sobie doskonale, mimo że generalnie liczba sklepów w Polsce od dawna spada.
piotr mazurkiewicz
Rok 2014 będzie kolejnym, który przyniesie solidny spadek liczby sklepów spożywczych. Firma Euromonitor International spodziewa się zniknięcia ponad 8 tys. tradycyjnych placówek, a cały rynek handlu spożywczego ma się skurczyć o ponad 6 tys. punktów.
Są bowiem segmenty, które nawet w tych trudnych realiach się rozwijają. Najszybciej przybywa dyskontów, ale również sieci convenience (ich najbardziej znanym reprezentantem jest Żabka). Ogółem różnego typu sieci partnerskie – rozwijające się w systemie franczyzowym, agencyjnym czy jeszcze innych – są teraz jedną z najbardziej dynamicznych części rynku.
Ich oferta jest zróżnicowana – grupują zarówno niewielkie sklepy z artykułami pierwszej potrzeby, jak i średnie formaty czy supermarkety, których powierzchnia przekracza nawet 2 tys. mkw.
Rynek z potencjałem
Jak podaje firma doradcza Profit System, na początku 2013 r. w Polsce funkcjonowało ponad 21,1 tys. małych i średnich sklepów spożywczych skupionych w 51 sieciach franczyzowych. Firma nie opublikowała jeszcze tegorocznego raportu, ale według ostrożnych szacunków ich liczba ponownie wzrosła o ok. 7 proc.
Elastyczne systemy to doskonałe rozwiązanie dla właścicieli zwłaszcza małych sklepów,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta