Moto-strefa
Na przykładzie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK” najlepiej widać potencjał sektora motoryzacyjnego w Polsce.
Trudno znaleźć markę samochodu, której producenci nie wykorzystują jakiejś części z jednej z 42 fabryk motoryzacyjnych działających w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej „INVEST-PARK". W tej największej w Polsce specjalnej strefie ekonomicznej całe samochody też wkrótce będą produkowane. W Opolu quady i dwuosobowe auta terenowe, a we Wrześni dostawcze Volkswageny.
Fabrykę quadów i dwuosobowych samochodów terenowych amerykańskiego koncernu Polaris w Opolu wybudowano od podstaw w imponującym tempie. Jesienią przy ulicy Wspólnej było puste pole, a najdalej w sierpniu ruszy tu produkcja. Fabryka kosztowała blisko 96 mln zł. Pracę w pierwszym etapie znajdzie w niej 350 osób.
Decyzja o jednej z największych inwestycji sektora motoryzacyjnego w Europie ogłoszona została niecałe dwa tygodnie temu przez szefostwo Volkswagena. Koncern zainwestuje 3,4 miliarda złotych i stworzy ponad 2,3 tysiąca miejsc pracy na terenach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK" we...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta