Branża odprowadza do budżetu 27 mld zł
Irytują pana twierdzenia, że skoro w Polsce nie produkuje się rozpoznawalnego na świecie samochodu osobowego, to nasz przemysł motoryzacyjny nie istnieje?
Oczywiście. W takim twierdzeniu, choć faktycznie nie produkujemy auta osobowego, konkurującego na rynku z innymi markami, niewiele jest prawdy. Poza jedną marką autobusową, rzeczywiście nie mamy własnej marki w rozumieniu kapitałowym. Warto jednak zauważyć, że to u nas dwóch producentów produkuje samochody osobowe, jeden produkuje samochody dostawcze i jest kilku producentów autobusów, w tym jeden ze stuprocentowym polskim kapitałem oraz jeden producent ciężarówek. Z tego możemy być dumni. Także z tego, że branża motoryzacyjna w Polsce daje zatrudnienie kilkuset tysiącom osób, działa mnóstwo firm o rozpoznawalnej światowej marce zatrudniającej Polaków, funkcjonuje masa polskich przedsiębiorstw, które na pierwszy rzut oka produkują rzeczy mało spektakularne, jak choćby zabudowy dla samochodów użytkowych, nadwozia i dokonujące skomplikowanych przeróbek, działa mnóstwo firm produkujących podzespoły dla światowych marek, funkcjonują u nas biura konstrukcyjne tych marek i zatrudniają polskich specjalistów. I w końcu mamy ogromny segment firm polskich z polskim kapitałem produkujących części i podzespoły, ale znajdujących się na liście dostawców. Biorąc to wszystko pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta