Motor polskiej gospodarki
Z działających w Polsce fabryk wyjeżdżają samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy, a wartość produkowanych części i komponentów liczona jest w dziesiątkach miliardów euro. Obraz przemysłu jest niejednorodny. Składają się nań zakłady wielkich koncernów produkujące wyroby finalne, fabryki globalnych producentów części i komponentów, a także mniejsze zakłady, które są własnością krajowych i zagranicznych inwestorów.
Największym działem jest produkcja samochodów osobowych, która w Polsce w 2013 roku wyniosła 475,1 tys. samochodów, o 12 proc. mniej niż w 2012 roku, wynika z raportu sporządzonego przez firmę doradczą KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Szczególnie niepomyślny był pierwszy kwartał, gdy fabryki wypuściły 123,1 tys. aut, o blisko 50 tys. mniej niż w 2012 roku. W kolejnych spadki były znacznie mniejsze, a w trzecim zrealizowane zamówienia były nawet o blisko 2 tys. aut większe niż rok wcześniej.
Wzrost wartości produkcji przemysłu motoryzacyjnego nastąpił jednak dzięki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta