Czysta znów na minusie
Alkohol | W 2014 r. trudno będzie o dobre wyniki producentom wódki. Muszą oni zmierzyć się ze skutkami podwyżki akcyzy i dobrą passą whisky.
Beata Drewnowska
O 17,6 proc., do 206,2 mln euro, zwiększyły się w ubiegłym roku przychody Stock Spirits w Polsce. Grupa, do której należą takie marki jak Żołądkowa Gorzka czy Czysta de Luxe, podała wczoraj także, że w 2013 r. miała rekordowe udziały w naszym rynku wódki – wyniosły one 37,6 proc.
Stockowi udało się osiągnąć tak dobre wyniki, mimo że w 2013 r. Polacy kupili około 4 proc. mniej wódki niż rok wcześniej. Firma przyznaje, że jej sprzedaż w ubiegłym roku napędziły m.in. zwiększone zakupy pod koniec roku.
Dystrybutorzy robili zapasy wódki przed podwyżką akcyzy na mocne alkohole, która weszła w życie 1 stycznia 2014 r. Tylko z tego powodu wielkość sprzedaży Stock Spirits urosła o 6 proc., a jej EBITDA, czyli zysk operacyjny plus amortyzacja, zwiększyła się o 5 mln euro....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta