Głos klienta zamiast kodu PIN
Technologie. Polskie banki i telekomy zainteresowały się nową formą biometrii.
W system – który będzie nas identyfikował po głosie, a nie kodzie PIN, umożliwi też ustną nawigację np. po call center zamiast wstukiwania cyfr na klawiaturze telefonu – zainwestowały już brytyjski bank Barclays, ING w Rumunii, Tatra Bank na Słowacji czy Garanti Bank w Turcji.
Teraz nowatorska technologia trafi do Polski.
– Rozmawiamy z pięcioma bankami i wszystkimi operatorami komórkowymi w Polsce – mówi Krystyna Hirshman, dyrektor w firmie Nuance.
To światowy potentat branży biometrii głosowej, który stoi za systemem Siri, wprowadzonym przez Apple, aplikacją Swype czy asystentem głosowym w autach BMW.
Z naszych informacji wynika, że biometrię głosową pierwsze mogą wdrożyć u nas ING i T-Mobile. Pierwsze kontrakty mogą być podpisane w ciągu pół roku. Według firmy Gartner do 2016 r. z technologii będzie korzystać 30 proc. instytucji. —dus