Owocowe napoje w drodze po zyski
Mój Biznes | Fruit Ocean chce zdobyć przyczółek na rodzącym się rynku napojów funkcjonalnych. Niewykluczone, że pomoże mu w tym inwestor branżowy.
Beata Drewnowska
Drogi Piotra Grochowskiego i Marka Kołtonika, największych udziałowców spółki Fruit Ocean z Warszawy, skrzyżowały się w PepsiCo. Kiedy niemal dwa lata temu opuszczali koncern, aby zacząć działalność na własną rękę, wiedzieli, że sukcesu nie odniosą, jeśli zaczną od rzucenia rękawicy rynkowym gigantom.
– Obserwując to, co dzieje się na świecie, doszliśmy do wniosku, że największy potencjał mają dziś napoje funkcjonalne – wspomina Marek Kołtonik, prezes Fruit Ocean.
Napoje z dodatkiem witamin czy ekstraktów roślinnych wpływających na działanie organizmu od dłuższego czasu są popularne na Zachodzie. W Polsce rynek, nie licząc napojów energetycznych i izotonicznych, dopiero startuje. – Jego potencjał jest więc bardzo duży, a to stwarza szanse na rozwój takim firmom jak nasza – mówi Marek Kołtonik.
Smart w drodze
Pierwszy napój owocowy z dodatkami pod marką Clic Fruit Ocean wprowadził na rynek w lipcu 2013 r. W maju tego roku w sklepach ma się pojawić kolejny produkt spółki o nazwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta