W jaki sposób rozliczyć sprzedaż kart podarunkowych
Przychód podatkowy ze zbycia bonu towarowego powinien być rozpoznany w momencie wydania towaru/wykonania usługi. Dzień upływu ważności talonu będzie natomiast właściwy, gdy klient nie zrealizuje zakupu.
Tak uznała Izba Skarbowa w Poznaniu w interpretacji z 3 stycznia 2014 r. (ILPB3/423-476/13-2/PR).
Sprawa dotyczyła podatnika działającego w branży hotelarskiej. W celu zwiększenia sprzedaży swoich usług podatnik planował wprowadzenie bonów podarunkowych, które (jeśli będą wykorzystane w terminie określonym datą ważności) będą pozwalały okazicielowi na zakup różnych usług i towarów w hotelach podatnika. W chwili nabycia bonu podarunkowego nie są jeszcze znane konkretne usługi czy towary, które zamówi osoba będąca posiadaczem bonu i na które go zrealizuje. Nie każdy ze sprzedanych w ten sposób bonów podarunkowych musi zostać – przez osobę, na której rzecz został wydany – wykorzystany w okresie swojej ważności. Bon towarowy może zostać wykorzystany na zakup wielu usług, np. gastronomicznych w hotelowej restauracji czy usługi noclegu w hotelu. Jeżeli sumaryczna wartość usług nabytych przez posiadacza bonu podarunkowego będzie wyższa niż jego nominalna wartość, klient będzie musiał dopłacić różnicę. Gdy natomiast wartość bonu podarunkowego będzie wyższa niż wartość zamówionych usług, osoba będąca jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta