Zakupy żywności podbijają sieć
Już co czwarty użytkownik sieci choć raz kupił artykuły spożywcze w e-sklepie. W ciągu roku liczba dokonujących takich transakcji niemal się podwoiła.
piotr mazurkiewicz
– Ci e-przedsiębiorcy, którzy chcą odnieść sukces, powinni przyłożyć dużą wagę do jakości obsługi e-klientów. Internauci chcą mieć jasną informację, kiedy nastąpi dostawa, czy sklep zapewnia im najlepsze i najświeższe produkty, co mają zrobić, gdy jakiegoś z nich zabraknie – mówi Patrycja Sass-Staniszewska z Izby Gospodarki Elektronicznej.
Sprzedaż w górę
Ale nawet na tak trudnym rynku sukces jest możliwy, co widać po wynikach działających na nim firm. Sieć Piotr i Paweł podała, że jej e-sklep w 2013 r. osiągnął prawie 50 mln zł obrotów. Wyniki były o 19,5 proc. lepsze niż rok wcześniej.
Handlowy gigant Tesco wyników nie podaje, ale poinformował, że w swoim e-sklepie zrealizował już 1 mln zamówień. – Tempo naszego życia stale rośnie. W efekcie mamy coraz mniej czasu na codzienne obowiązki. Stąd bierze się tak duża popularność naszej usługi. Obecnie docieramy już do jednej trzeciej Polaków z ponad 200 miast i miasteczek – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.
W badaniu Gemiusa największa grupa wykazała się znajomością sieci delikatesów Alma. – Jest to bardzo rozwojowy segment sprzedaży o dużym potencjale. Konkurencja rośnie, ale warto podkreślić, że byliśmy prekursorem e-sprzedaży, dzięki temu poznaliśmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta