Jak wypromować swój start-up
Sposób na biznes | Firma, która zaczyna od zera, bazując na nowatorskim pomyśle, potrzebuje reklamy jak żadna inna.
magdalena lemańska
Normą jest jednak także, że zazwyczaj boryka się z brakiem biura i zespołu, a więc tym bardziej nie ma pieniędzy na kosztowną kampanię reklamową.
Nawet jeśli sytuacja na początku wydaje się beznadziejna, warto zacząć od najprostszych działań i po prostu robić wokół swojego projektu jak najwięcej szumu. – Trzeba dzielić się swoim pomysłem z każdym, z kim się da. Oczywiście nie zdradzając wszystkich szczegółów, żeby go nie stracić – doradzał niedawno w czasie rozstrzygania konkursu dla start-upów Ready To Go!, amerykański raper 50Cent, który przewodniczył obradom jury.
Tę prostą zasadę powtarzają wszyscy, którzy kiedykolwiek zakładali start-up. – Jeśli produkt jest rozwiązaniem jakiegoś problemu ludzi, zazwyczaj sam się broni. Takie start-upy, które tworzą produkty lub usługi już istniejące, mają za to problem z promocją nawet wtedy, gdy mają środki na działania marketingowe. Zazwyczaj jednak promocja start-upu nakręca się poprzez rekomendacje oraz tzw. marketing szeptany – mówi Izabela Górska, menedżer w Business Link Warszawa – oddziale ogólnopolskiej sieci wspierającej rozwój start-upów. I dodaje: – Bardzo ważne jest zdobycie pierwszego klienta i jego dobra obsługa, bo w biznesie najważniejsze są rekomendacje.
Warto być szalonym
Niestety, nie mamy jeszcze w Polsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta