Internet będzie się nadal konsolidował
Portale mają potencjał wzrostowy, ale nie wszystkie. Ci wydawcy internetowi, którzy są zamknięci na zmiany, będą mieli problem, bo media szybko się dziś zmieniają – mówi w rozmowie z „Rz" prezes Onetu.
robert bednarski
10 proc. wzrostu rynku reklamy w sieci w Polsce w ubiegłym roku to dla branży powód do radości czy niekoniecznie?
Na pewno nie jest to bardzo dużo, ale musimy zwrócić uwagę, że w ostatnich dwóch latach mieliśmy do czynienia ze spadkiem całego rynku reklamy o 5–6 proc. rocznie. Patrząc z takiej perspektywy, wzrost rynku reklamy online to dobra informacja, a te 10 proc. jest zadowalające.
Czy zwyżki branży na poziomie 10 proc. spowodują, że portale będą musiały zacząć pobierać opłaty od użytkowników?
W pierwszej kolejności myślimy, jak odpowiedzieć na potrzeby użytkownika, a dopiero potem – jak można je zmonetyzować. Od dawna mamy płatną ofertę. Naszym zamierzeniem jest oferowanie tzw. treści premium, np. filmów hollywoodzkich czy relacji sportowych na najwyższym poziomie, za które użytkownicy są gotowi płacić, bo doceniają ich jakość.
Wprowadzanie płatnych modeli wydaje się konieczne i leży również w interesie czytelników
Idąc tym samym tropem, dziennikarstwo w cyfrowym świecie w kwestiach finansowych nie może być całkowicie zależne od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta