Klientów nie można różnicować
Przedsiębiorca nie ma prawa dyskryminować na przykład potencjalnego najemcy ze względu na jego narodowość czy światopogląd.
Wyjazd majowy często wiąże się z wynajmem kwatery bądź apartamentu, czyli nieruchomości, oraz z korzystaniem z szeregu innych usług. Warto, aby przedsiębiorcy i konsumenci mieli świadomość obowiązków i praw związanych z zawieraniem umowy najmu, podróżą oraz innymi dobrami i usługami publicznie dostępnymi. Ustawa antydyskryminacyjna obowiązująca w Polsce zakazuje bowiem nierównego traktowania w zakresie dostępu do towarów i usług publicznie dostępnych oraz ich dostarczania >patrz ramka.
Przede wszystkim równe traktowanie
Celem ustawy antydyskryminacyjnej jest zapewnienie równego traktowania, przeciwdziałanie lub zwalczanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, płeć, wyznanie lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną, oraz zapewnienie równego traktowania w zakresie dostępu do towarów i usług publicznie dostępnych oraz ich dostarczania.
Zakaz dyskryminacji obowiązuje w zakresie przewidzianym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta