Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klientów nie można różnicować

30 kwietnia 2014 | Prawo i praktyka | Karolina Aromińska

Przedsiębiorca nie ma prawa dyskryminować na przykład potencjalnego najemcy ze względu na jego narodowość czy światopogląd.

Wyjazd majowy często wiąże się z wynajmem kwatery bądź apartamentu, czyli nieruchomości, oraz z korzystaniem z szeregu innych usług. Warto, aby przedsiębiorcy i konsumenci mieli świadomość  obowiązków i praw związanych z zawieraniem umowy najmu, podróżą oraz innymi dobrami i usługami publicznie dostępnymi. Ustawa antydyskryminacyjna obowiązująca w Polsce zakazuje bowiem nierównego traktowania w zakresie dostępu do towarów i usług publicznie dostępnych oraz ich dostarczania >patrz ramka.

Przede wszystkim równe traktowanie

Celem ustawy antydyskryminacyjnej jest zapewnienie równego traktowania, przeciwdziałanie lub zwalczanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, płeć, wyznanie lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną, oraz zapewnienie równego traktowania w zakresie dostępu do towarów i usług publicznie dostępnych oraz ich dostarczania.

Zakaz dyskryminacji obowiązuje w zakresie przewidzianym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9827

Wydanie: 9827

Spis treści
Zamów abonament